Ühe targa andmebaasi järgi olevat see "humoorikas reklaamfilm". Huumori-pretensioonidest sain ma aru, kuid millisele publikule või mida see just reklaamima peaks, ma küll ei tea öelda.
Tarassovi selgepiirilisest kosmosegraafikast pole siin hõngugi, on hoopis ebaühtlasema joonega, karikatuursed pildid. Umbes nagu "Saatuse iroonia" alguse animatsioonis, mis samuti Tarassovi tehtud. Reklaamkaadrid Venemaast on peamiselt live-action võtted loodusfilmidest või postkaardilikud pildid kuulsamatest ehitistest.
Ühes euroopa linnas, kirjade järgi otsustades Saksamaal, ärkab ellu karupoeg Sadko. Mõmmi võlub endaga ühe mänguasjapoe akna pealt kaasa võluva matrjoška ning üheskoos otsustatakse sakslased Venemaaga tutvuma kutsuda. Läbi sõidetakse kõik kliima- ja ajavööndid Piiterist Kaukaasia, tundra ja Kaug-Idani.
"Huumori" poolt esindab siis nt Vaskratsanik, kes turistidega õlut libistab, bikiinides ja päikseprillidega Matrjoška kaatrit juhtimas jmt traditsiooniliste tegelaste kõrvutamine kaasaja standarditega.
Mis mind aga kimbatusse ajas, oli see, kui ebameeldivana turiste (ja mõneti ka Venemaad näidati). Sakslased (teismelised armastajad, rahaahned penskarid ja tüse napsusõber) tegelesid Venemaal peamiselt hea ja parema sisseajamisega. Kui reklaam on euroopa publikule suunatud, siis kes tahaks sõita riiki, mis neid selliste ksenofoobsete stereotüüpide kaudu kujutab?
Teiseks torkas silma ebasõbralik vastuvõtt Vene poole pealt - piirivalvurid, hotelliomanikud ja kõiksugu muud kohalikud olid külalislahkusest kaugel. Siis aga hüppas välja karupoeg Sadko ning kõik olid "omad". Paratamatult jäi mulje, et saatjata Venemaal reisimine oleks paras katsumus.
Võibolla on see siis ikkagi vene publikule mõeldud filmike, kuid eneseuhkust ei peaks see tõstma neilgi. Mingi jama.
Nimemaagiast aga nii palju, et Sadko oli vene bõliinades legendaarne seikleja, kaupmees ja muusik (gusli mängija).
Lõppu paar pilti sellest, mida Venemaa pakub:
Saksa penskarid kaaviari vitsutamas.
Mmm, kaukaasia veinid...
Noored sovetskoe šampust timmimas.
Kohalikega tantsu vihtumas.
No comments:
Post a Comment