Lühike tummfilm, mille kirjutas ja lavastas kanada režissöör Guy Maddin 2000. a Toronto filmifestivali jaoks. Esialgu ajatäitjana mõeldud tellimustöö kukkus välja täitsa iseseisva kunstiteosena, mis on austusavaldus varastele tummfilmidele ning allegooria armastuse teemadel.
Guy Maddini on omapärase käekirjaga looja, kelle teostes on nähtud paralleele David Lynchi varaste lühifilmide, Jean Cocteau, Leni Riefenstahli, sürrealist Luis Bunueli ja paljude teistega. Tehnikas on ta suuresti iseõppja, kelle baasi moodustavad sõpradega veedetud filmiõhtud ja 16 mm käsikaamera.
Nõukogude Venemaa on üks korduvaid inspiratsiooniallikaid tema teostes ja nii siingi. Vene avangardkino ideoloogilisemat poolt õhkub nii helist, pildist kui süžeest. Viimase keskmes on siis noor teadlanna Anna, kellesse on korraga armunud vennad Nikolai, kes töötab surnumatjana ja Ossip, noor näitleja, kes mängib Jeesust. Maailma ähvardab südamerike. Tema päästmiseks peab Anna nende kahe vahel valima. Naise meel on muutlik ja Anna otsustab hoopis kolmanda variandi, kasuahne kapitalisti kasuks. Maailma süda ütleb üles. Kes suudaks Maa päästa?
Ülikiire montaaž (keskmiselt vaheldub 2 kaadrit sekundis) ja ärev muusikaline taust (Viimane muide võetud 1965. a filmist "Время, вперед!", mille tegevus toimub 1930ndate NL-is. Muusika autoriks Georgi Svidirov.) suudavad maailmalõpumeeleolu luua nende põgusate minutitegagi. Kaunis kinoreportaaž kangelaste ajastust.
Ülikiire montaaž (keskmiselt vaheldub 2 kaadrit sekundis) ja ärev muusikaline taust (Viimane muide võetud 1965. a filmist "Время, вперед!", mille tegevus toimub 1930ndate NL-is. Muusika autoriks Georgi Svidirov.) suudavad maailmalõpumeeleolu luua nende põgusate minutitegagi. Kaunis kinoreportaaž kangelaste ajastust.
Kogu asi on vaatamiseks üleval siingi .
Lõpetuseks pilt härra Guy Maddinist endast.
No comments:
Post a Comment